Uppdatering

Jaha då var julen över... det gick med en rasslande fart måste jag säga. Julafton spenderade jag med släkten hos min syster och hennes sambo i deras ganska nyinköpta villa. Det var en riktigt trevlig tillställning och alla verkade nöjda och glada! Efter middag, mängder med julgodis och paketöppning skjutsade jag hem mormor och sedan mor och far. Blev kvar hos mina föräldrar ett bra tag och cyklade hem i svinkalla vinternatten lite efter 01.00. Burr...

När man väl hade fattat att julafton hade passerat var det dags för det årliga juldagsfirandet. Var bjuden på fest hos en killkompis och det var riktigt skoj. Det var mycket folk, både väl bekanta ansikten och en del nya. Efter många skratt och en hel del gott att dricka bar det av till Statt, där vi dansade konstant natten lång. Det kändes i kroppen dagen efter kan jag säga... ojoj vilken träningsvärk. Och huvudärken var inte helt lindrig den heller. Att man fortsätter utsätta sig för festandet gång på gång, när man vet hur dåligt man mår dagen efter, är för mig en olöslig gåta... Hur som helst, det var en kanontrevlig kväll och det är det enda som räknas.

Annandagen blev som sagt en lugn dag. Inte mycket att säga om den, eftersom jag spenderade mestadels av tiden i soffan framför tv:n... sovande... Zzzz....

Igår, lördag, var det partaj igen. Jag hade fest hos mig och det blev riktigt lyckat om jag får säga det själv. Vi var nog 19 pers som mest och det blev rätt livat. Vid 00.30 kände vi att det var dags att bryta upp för att skona grannarna och då begav vi oss ner till stan. Vi gick på krogen och satt där och pratade och efter stängningstid blev det pizza. Några beslutade sig för att ha efterfest hos en av killarna, men jag bangade... Jag var jättetrött och dessutom nykter, vilket inte resterande av sällskapet var, så det var nog lika bra att jag knallade hemåt. Fick höra förut att de hade festat till 07.00 i morse och att det hade varit smått galet... Phuu... Ibland undrar jag hur folk orkar!?

Idag har jag haft en ganska skön dag. Har röjt upp efter gårdagens festligheter, kollat lite på tv, gosat med katterna och bara haft det allmänt bra. Ångrar inte för en sekund att jag höll mig nykter igår, för jag hade verkligen inte stått ut en minut med huvudvärk idag. Thank God att man har lite sunt förnuft ibland, haha...

Återstår inte många dagar av 2008 nu. Tycker det känns lika vemodigt varje år när nyår börjar närma sig. I år känns det lite extra träligt eftersom planeringen för firandet ännu inte är klara på långa vägar. Vi har ingenstans att vara. Sista utvägen är att vara hos mig i min 1:a, men hur kul är det? Hoppas innerligt vi hinner hitta en bättre lösning tills dess, men vi har inte många dagar att spela på nu... 

Over and out,
ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0