Ett gott skratt

... förlänger livet brukar man säga! Därför kan man då och då slinka in på sidan http://www.tjuvlyssnat.se/ och få sig ett gott skratt. Nr 1 och 2 här nedan är mina två absoluta favoriter därifrån som jag bara var tvungen att ha med som exempel. När jag läste de första gången skrattade jag så jag grät. Den tredje hittade jag i samband med att jag var inne och letade efter favoriterna och tyckte den också var lite komisk. Ibland när man sitter och pratar så händer det ju att det bara slinker ur en någonting som inte är så genomtänkt och så förstår man inte förrän efteråt hur knasig det blev. Det kan vi ju se tydliga exempel på här nedan... haha.


En pojke ~3 sitter i kundvagnen medan hans mamma ~30 plockar varor. Mamman tar upp en påse smultronrån och slänger ner i vagnen.
Pojken (tar upp påsen och ropar): Prisa Gud! Här kommer skatteåterbäringen!

Vad får ungar allting ifrån? Deras öron är som parabolantenner och snappar upp ord som de inte har en blekaste aning om vad de betyder och så provar de sig fram. Med mer eller mindre lyckade resultat... Kan bli väldigt roligt. Jag som har jobbat en del med små barn har hört många roliga kommentarer och det får en på väldigt bra humör. Bland annat satt jag en eftermiddag och ritade tillsammans med en 4-årig pojke. Han satt länge tyst och stilla och det syndes att han funderade på någonting. Jag ville inte störa honom så jag fortsatte med min teckning i lugn och ro. Efter en stund bryter han plötsligt tystnaden:
- Maria.... vettu vad!? Du är knasig...
- Ööh jaha, varför är jag knasig?
- Jo, för att du älskar oss... och vi älskar dig!

Den kommentaren har man levt länge på. Kommer aldrig glömma den stunden för det var både roligt och fick en att inse att barnen förstår när man lägger ner sin själ i sitt arbete. Det var hans sätt att uttrycka sig... Vad det inte gulligt så säg?


Två killar sitter och pratar på bussen.
Kille 1 ~19: Min tjej säger att jag är egoistisk... i sängen.
Kille 2 ~19: Va?
Kille 1: Typ att jag inte bryr mig om ifall hon får orgasm.
Kille 2 skrattar så han gråter.
Kille 1: Vad?
Kille 2: Tjejer kan inte få orgasm!

Haha, tycker bara att den är så fullkomligt klockren! Kanske dags för den där killen att plocka fram en bok om kroppens funktioner eller kanske surfa runt lite på nätet och inse att han har missat något.


Två tjejer ~14 sitter och pratar om allt mellan himmel och jord.

Tjej 1: Vet du, man får välja vilka kläder man ska ha när man blir begraven.
Tjej 2: Får man? Jag skulle nog vilja ha mina Diesel-jeans och min Fjällrävenjacka.
Tjej 1: Ja, man måste ju ha något bekvämt men samtidigt snyggt.
Tjej 2: Tänk om man inte hinner välja innan man dör. Då kanske typ mamma väljer kläder till mig. Om hon valde typ manchesterbyxor och en Cubus-tröja så skulle jag döö!

Ja, vad ska man säga? Överdriven modehets i dagens samhälle, eller vad? Tycken hur som helst att den var lite rolig. Kul att folk får liknande kommentarer nedskrivna och att det finns ett forum för alla dessa sköna uttalanden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0