Pyntat och klart för advent

Jag vet att det inte är första advent förrän på söndag, och att det är då man ska börja pynta med ljusstakar och sånt, men jag kunde verkligen inte hålla mig. Jag dammade av skivorna med julmusik och igår kväll och plockade fram rubbet med julsaker och gick lös här hemma. Satte upp julgardinerna, ställde fram ljusstakarna i fönstrena och placerade ut lite tomtar och diverse annat lull-lull. Ååh så fint det blev! Här nedan är köket före och efter julpyntningen:

         
              Före                                         Efter

Blev det inte stämningsfullt så säg?

Nu är det jul igen, i både slott och koja
Över hela landet drar en kollektiv noja
Det pyntas, sjungs och skickas fåniga kort
Å, Jesus, se nu vad du har gjort
För om du inte blivit född hade vi sluppit en högtid
Med tomtar, lutfisk å kvalmig glögg
Vid nån risig gran
Och som ackompanjemang
Får man överdoser utav bjällerklang
Och när dom återigen rullar Kalle Ankas spratt
Till mer gråt än skratt
Ja då vet man att:

Nu är det juligen

Kommentarer
Postat av: Johanna HJ

Shit vilken skillnad, o så snyggt det blev ^^

Här finns det lite julstjärnor och adventsljusstakar i fönstren det är så långt vi kommit i julpyntandet :)

Haha, måste verkligen ta ner den där låten. Den är ju verkligen stört skön :P

Kram!

2008-11-29 @ 12:06:18
URL: http://bloggis.se/Ta-Mig-Till-Kärlek/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0