Tisdag

Idag har varit en ganska intetsägande dag... vaknade vid 7.30 i morse, trött som ett as, för katterna hade hållit mig vaken långt in på nattkröken och sedan väckt mig konstant under de kvarstående timmarna av natten. Tack för det Felix och Tuss! Som jag nämnde igår så är ju inte Felix speciellt förtjust i nykomlingen i hushållet så han roar sig med att jaga henne runt i hela lägenheten och det väsnas så det är svårt att sova. Har även svårt att somna för att jag är rädd att de ska göra varandra illa medan jag sover och det gör att jag spänner mig. På dagtid är det ganska intressant att studera katterna hur de sakta med säkert börjar undersöka och så småning om kanske acceptera varandra, men nattetid, usch... Då har ju jag ganska stort intresse av att sova.

I skolan hade vi ett litteraturseminarie och efter lunch arbetade vi med ett grupparbete. Börjar kännas hur påfrestande det är att vara såhär många personer i gruppen... vi är totalt 9 pers och det är svårt att låta allas röster bli hörda, samt att försöka enas om ett beslut. När vi skulle bestämma oss för ett syfte till forskningsseminariet så utbröt världens hönsgård... alla vill säga sitt och så slutar det med alla pratar i munnen på varandra och det är påfrestande för huvudet.

När jag kom hem nu på eftermiddaen var jag tvungen att kila ner till återvinningen med en massa skräp, trots att det regnade... Därefter gick jag till Konsum och pantade alla burkar från helgens fest som stod och skräpade och gjorde att det luktade gammal alkoholistlya här hemma. Skulle även behöva städa och bädda rent i sängen och göra i ordning, men det har jag varken tid eller lust med. Efter maten måste jag plugga och sedan är det dags att slappa i soffan framför tv:n, så det får skjutas upp till... aah, fredag, lördag kanske...

Nu börjar det lukta riktigt gott från köket. Det vankas riktigt god och lite extra lyxig middag idag! Har gjort hemmagjorda klyftpotatisar som står i ugnen och till det ska det serveras kycklinglårfilé med vitlöksbearnaise. Kanske inte direkt världens nyttigaste mat, men det var vad jag var sugen på idag och så fick det bli! Hungrig som en varg är jag just nu, så det ska väl smaka om en liten stund.

Over and out,
bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0