Lördag

Jahopp, inte mycket att säga idag. Har varit och jobbat mina två städtimmar på KappAhl på förmiddagen och efter det gav jag mig iväg till farmor. Har lånat hennes cykel sedan i höstas då min älskade Kronan blev stulen och nu ville hon ha tillbaka den. Nu är det bar mark och då vill hon ut och cykla igen. Typiskt.

Sitter just nu här och dricker blåbärste med mjölk och honung och funderar på vad man ska hitta på. Städa skulle jag behöva göra men det känner jag inte för eftersom jag var och jobbade med städ förut. Arbeta med B-uppsatsen skulle jag med behöva men det orkar jag inte. Funderar på en joggingtur men då måste jag ju duscha igen... Usch vad omständig man ska vara. Får väl helt enkelt bara sitta och dega och vänta på att darling ska sluta jobba vid 16.45. Då ska jag bjuda honom på middag. Gjorde köttfärsjärpar med bacon i igår kväll som jag ska servera med ugnsrostade grönsaker, kall sås och sallad. Det tror jag kommer att bli uppskattat.

Nu måste jag få skryta lite. Jag är nämligen så himla stolt över mig själv. Jag konstaterade i morse att jag sedan oktober 2008 har lyckats gå ner 7,5 kg. I oktober började jag på 74,5 kg och gick ner till 67 kg på ganska kort tid. Det gick nog lite väl fort vilket ledde till att jag föll tillbaka i gamla vanor och gick upp till ungefär 70 kg. Där stod jag sedan stilla under en längre tid. Nu är jag på väg neråt igen. Jag vägde in mig på 71 kg för snart en månad sedan och är nu nere på 67,9 kg i morse. På den korta tiden har jag minskat 6 cm runt magen och 3 cm runt låren. Morgonpromenaderna till praktiken nästan varje dag har gjort susen. Kostdagboken är också till stor hjälp. I den skriver jag vad jag har ätit, hur jag mådde före och efter måltiden, hur magen fungerar osv. När dagen sedan är slut räknar jag ihop mina totalpoäng utifrån följande tabell: 

Sovit bra = 1 p
Ätit bra = 1 p
Motionerat = 1p
Fungerande mage = 1p
Känt mig balanserad = 1p

När jag började skriva kostdagboken låg dagspoängen mellan 1-2 (vilket var uselt) och nu är jag sällan under 4. Jag mår helt enkelt så mycket bättre när jag ser till att äta bra och motionera regelbundet. Nu får jag bara inte svika mig själv en gång till.

 

Haha, klockrent. Alla ursäkter är bra förrutom de dåliga.


Kommentarer
Postat av: Pusslaren

maaawwwhh... du är så duktig. jag vill också vara duktig. :<

2009-05-09 @ 16:53:04
URL: http://pusslaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0