Uppe med tuppen

God morgon

Idag vaknade jag tidigt. Själklart blir det så när man är lite ledig och kan unna sig att sova ut. Jag hade satt klockan på 8.30, men vaknade självmant redan vid 7. Har hunnit varit uppe och grejat lite här hemma och satt igång en tvättmaskin. När den har gått klart ska jag bege mig bort till min mammas jobb och hämta några papper som jag ska ha. Efter det ska jag cykla bort till praktiken och få några underskrifter. De papprena ska sedan lämnas in till kursmentorn som sitter på Nyhemsskolan. Det blir en ordentligt runda på cykel för att uträtta det ärendet. När jag kommer hem sedan ska jag fortsätta arbeta med B-uppsatsen. Fick världens motivationsrush igår och jobbade stenhårt med den. Jag visste att det skulle bli så. Har jag legat på latsidan i flera veckor bara för att vi har haft gott om tid. Nu börjar det brännas i knutarna och då jäklar vaknar jag till liv. Så har jag alltid varit. Jag jobbar med andra ord bättre under press.

Sitter just nu och funderar på om jag skulle dra igång en fasta för att ge mig kropp en rejäl detox. Några dagars frukt, grönt te och morotsjuice-diet. En kollega på praktiken brukar göra det några dagar om året för att få magen i skick och rensa kroppen på gifter. Vet inte hur bra jag skulle palla en sådan kur, men det vore i alla fall värt att testa. Någon av er som gjort det? Jag antar att man kommer att vara skithungrig, ha huvudvärk, tänka på mat konstant och vara sur som en citron. Men det kan det ju också vara värt, bara för några dagar. Får se hur det blir med den saken…

Over and out


Inget monsterätande framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0