Soft söndag

Idag är det en sådan här grå och tråkig söndag som man bara vill gosa ner sig i soffan och titta på film. Jag ska dock försöka att inte slappa bort hela dagen, utan gör lite nytta istället. Hittills är disken diskad, kattlådan rensad, katterna borstade och golvet dammsuget. Det känns som en okej start i alla fall. Högst på min prioriteringslista står läsning av anhandling till granskningsuppgiften, men det känns förbannat motigt att ta tag i. Att läsa 210 sidor i ett dokument på datorn är liksom ingen höjdare. Dock kan jag nog inte dra ut på det så många dagar till, för inlämningsdatumet av uppgiften närmar sig med skrämmande fart. Hujeda mig!

Haha, jag har träningsvärk i magen idag efter att ha varit hemma hos mina föräldrar igår kväll. Jag busade i flera timmar med systersonen och det var så roligt! Först badade jag honom i hans balja i badrummet och det gick rätt vilt till. Vatten är ju som känt en höjdare för de flesta ungar och då brukar det mesta inom några meters avstånd bli blött. Så även i detta fall. Moster fick sig en rejäl dusch när lilleman fick för sig att ställa sig i baljan och sätta sig ner med världens plask. Jag kände mig så oerhört pedagogisk när jag försökte få honom att sluta stänka vatten och samtidigt hade världens skrattanfall. Mitt budskap gick fram lite sisådär. Efter badet fortsatte vi busa på torra land - då fick moster agera gunga. Vi kom överens om att det kostade att få gunga, ett gung kostade en puss. Det blev många pussar kan jag lova och min mage fick sig en rejäl work out. Kvällen avslutades sedan lugnt med en saga och välling i mosters knä och ögonen snurrade som karuseller på honom. Jag antar att han var lika slut som jag var!

Idag kommer förhoppningsvis min syster och hennes sambo hem med familjens nyförvärv. Det ska bli väldigt spännande! Jag längar väldigt efter att få se lillpysen i verkligheten så att man får se vem han är lik.

Ha en fortsatt skön söndag allesammans!
Ciao

Kommentarer
Postat av: Soffan

Precis en sån badbalja badade vi Leo i när han var bebbe :-) ljuva - och blöta minnen ...

2009-11-22 @ 16:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0