Seg i kroppen

Jag vaknade nyss av att katterna bråkade och levde rövare. Hade önskat sova en stund till, men icke... Det var bara att pallra sig upp för att leka lite med dem så att de lugnade ner sig. Det är ju precis vad man känner för direkt när man vaknar på morgonen.

Som jag skrev igår så var jag på cirkelfys på kvällen. Det var riktigt jobbigt kan jag säga. Ledarna ägnade varenda sekund åt att få en att ångra att man gick dit. Passet bestod av 10 stationer som var varannan styrka och varannan kondition. Sedan gick man ett varv och arbetade 45 sekunder på varje station, vilade 15 sekunder och gick vidare till nästa. När varvet var avklarat vilade man 2 minuter och sedan körde två varv till. Det var så jobbigt att man blev illamående emellanåt. Då har man verkligen tagit i! Det var flera stycken som droppade av under passets gång, men jag gav mig fan på att inte avbryta. Jag skulle ta mig igenom det där skiten om det så var det sista jag gjorde. Och jag lyckades! Jag kände mig så nöjd efteråt och endorfinet pumpade till max. Det fick mig att sväva som på moln hem. Cirkelfys 19 oktober 19.45 är självklart redan spikat!!

Idag ska jag uträtta en massa ärenden. En bok ska lämnas tillbaka på bibblan, målarfärg till hallen ska köpas, kursvalet inför VT2010 ska kollas igenom, kartläggningen ska korrekturläsas och färdigställas, dokument ska skickas till massa för utskrift etc. Detta lär hålla mig sysselsatt en bra stund. Någon träning blir det inte ikväll på grund av den molande träningsvärk som jag fått efter gårdagen. Dock är den inte riktigt lika farlig som jag befarat, men det kanske kommer imorgon?

Ha en bra dag.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0