Kvällsfilosofier

Imorgon jobbar jag min sista dag för den här sommaren. Det ska bli så skönt att få hänga in nyckeln i nyckelskåpet och knalla ut från grindarna vid 14.30-tiden imorgon och veta att det är sista gången på minst ett år. Förhoppningsvis ska jag slippa sommarjobba nästa år eftersom jag tar examen i januari, men man vet ju aldrig vad framtiden har att erbjuda.

Denna kväll har jag spenderat hemma hos Fillan - hon ringde förut och behövde hjälp med att fylla i sin CSN-blankett. Det är inte alldeles lätt att veta hur allting ska fyllas i när det är första gången, så jag förstår att hon höll på att få ett smärre psykbryt. Jag minns själv hur osäker jag var för exakt tre år sedan när jag satt där och skulle fylla i mina egna papper. Det är riktigt krångligt med alla beräkningar av inkomster per kalenderhalvår och liknande eftersom det är svårt att uppskatta när man jobbar enstaka timmar då och då.

Just i denna stund sitter jag och väntar på att älsklingen ska höra av sig och meddela om han ska sova här eller inte. Det kanske blir som igår att han skippar att höra av sig och bara kommer hit och kryper ner i sängen hos mig. Det är så mysigt när han gör så, nu när han har en egen nyckel hit.

Dags för sängen nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0