Dagen i korthet

Denna dag började med en liten försovning. Idag igen får jag väl lov att erkänna. Det är lite knepigt på morgonen när jag och Andreas sover tillsammans eftersom han går upp en timme tidigare än mig, vilket gör att jag vaknar jag till och känner mig klarvaken. Då stänger jag av alarmet, gör mig mentalt redo inför att lämna den sköna värmen i sängen, men... Någonstans där mellan avstängningen och uppstigningen händer någonting - jag somnar om och vaknar inte förrän i allra sista sekund för att hinna i tid. Det blir stressigt, men jag hinner alldeles på håret. Framöver får jag banne mig be älsklingen att se till att jag är uppe när han går, för att minimera risken för fortsatta försovningar. Skärpning på mig!

För övrigt har det varit en bra dag. Jag har haft praktik, där vi bland annat har varit i badhuset på simskola. Det var kul att se för omväxklings skull, jag som annars brukar stanna kvar i klassrummet och arbeta med de elever som har klarat simprovet. Sedan satt jag och min vägledare och diskuterade lite inför mitt helhetsansvar. Inte annat att nervositeten kryper sig på inför detta, eftersom jag ska ha hela klassen själv under en hel vecka. Då hoppas jag att klassen är på sitt bästa tänkbara humör för att underlätta mitt arbete. Det lär jag återkomma om.

Nu är det dags för lite middag och pluggande innan älsklingen tittar förbi om ett tag.
Ha en fortsatt bra kväll och tänk - imorgon är det fredag!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej! Här kommer lite rösttiggeri.. Snälla hjälp mig vinna över modebloggarna genom att rösta på Millans memoarer som Umeås bästa blogg :) http://nightlife.se/content/12391

2010-09-30 @ 19:03:43
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0