Lördag 6 augusti

Idag har jag minsann inte gått i många knop. Jag vaknade vid 10-tiden och drev runt i morgonrock till lunchtid, då det drogs igång med brödbak och lite dammsugning. Annars har jag inte gjort ett skvatt, vilket kan vara skönt när man är ledig. Om en timme ungefär ska jag promenera ner till min syster för att vara barnvakt. Hon och hennes sambo ska gå ut och roa sig lite tillsammans med några vänner och det kan nog behövas som småbarnföräldrar. Andrum och kvalitetstid tillsammans är då guld värt kan jag tänka mig. Vi skojade härom dagen och sa att de får bjuda igen om några år, den dagen vi är behov av lite avlastning. Låter som en fair deal, eller hur? Tjänster och gentjänster så att säga.

Nu ska mina grahamsbullar paketeras i påsar och sedan ska jag göra mig klar att gå. Jag ska nog vara lite extra snäll och ta med en påse nybakat bröd som de kan ha till frukost imorgon. Själv har jag redan avnjutit en ljummen frukostbulle med smör och ost och det var underbart. Ni vet när smöret och osten smälter lite för att brödet är så färskt från ugnen och hela lägenheten doftar nybakat. Det är vad jag kallar lyx!

Kommentarer
Postat av: Caroline N

ÅÅåå, finns nog inget godare än nybakat bröd med smör och ost! Mums!!

KRAM Carro

2011-08-07 @ 05:53:19
URL: http://carolinesblogghorna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0