I´m in love with a fairytale

Igår när jag kom hem från jobbet slog jag igång datorn och klickade mig in på Hemnet som vanligt vid den tiden på dygnet. Det har blivit lite av en tradition sedan ett halvår tillbaka, när drömmen om ett hus gjorde entré i vårt liv. För det mesta strötittar jag bara, inhämtar inspiration och bildar mig en uppfattning om utbudet här runtikring, men igår hände det jag har väntat på. Huset med stort H uppdagade sig på skärmen och jag kände hur pulsen steg - som kärlek vid första ögonkastet. Jag vet att drömmen om ett hus kanske ligger milslångt borta, men för att kunna avgöra hur långt har jag skickat en förfrågan till banken för att boka in ett möte. Det är läge att upprätta en kalkyl för att gå inom vilka ramar vi har att röra oss med och för att se om de kan ge oss ett lånelöfte.

Jag kanske må vara kär i mitt livs saga just nu, men det sägs ju att drömmar kan bli sanna! Den som lever får se vad livets vägar leder oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0