Att underlätta vardagen

Om det är någonting jag saknar i vardagen så är det en egen tvättmaskin och möjligheten att hänga den våta tvätten. I nuläget måste vi boka tid och gå tvärs över gården med vår tvätt och med tanke på sena arbetstider och diverse tidskrävande fritidssysselsättningar blir det ibland svårt att anpassa sig till andra. Det kan gå uppåt två veckor mellan gångerna vi tvättar och när vi väl bokar tid står man där med 7-8 maskiner att ta hand om och tvingas vika en hel dag åt tvättstugan. Var eviga gång lovar jag mig själv att boka tider oftare och tvätta någon/några få maskiner lite oftare, men ändå blir det samma visa om och om igen. Så himla tröttsamt!
 
När jag springer skyttetrafik till tvättstugan brukar jag drömma mig bort, hur mycket enklare det vore om vi bodde i hus och hade en egen tvättstuga och plats för torktumlare och en rejäl torkställning. Att bara kunna slänga in en maskin, när helst man vill och kan, medan man lagar mat eller går en promenad. Utan att behöva stressa, anpassa sig efter och ta hänsyn till andra. Slippa alla regler, folk som inte håller snyggt efter sig, skriver sura lappar till varandra osv. Som det skulle underlätta vår vardag och göra en ofattbart tråkig, men ack så nödvändig syssla lite smidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0