Plötslig malplacering

Idag var jag ute och joggade för första gången på flera, flera veckor. Det var tänkt att bli en rivstart på 5 km och jag hade laddat med Runkeeper och Spotify, med nya telefonen i ett sånt där snitsigt mobilband runt överarmen. Flåsigt och jävligt gav jag mig iväg och efter sisådär 2,5 km möter jag på avspärrningar och en massa vägdirigenter i reflexvästar, men fortsätter att springa då jag fick klartecken om att det var okej. Plötsligt svischar ett gäng svettiga cyklister förbi och det börjar sjunka in att jag hamnat mitt uppe i ett pågående triathlon. Där kämpar jag mig fram, helt utan kondis, och utövar dessutom helt fel gren och känslan av malplacering hade sällan kunnat bli värre! Men jag bjuder på den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0