Uppnått ett personligt mål

Igår fick jag ett infall att ge mig ut och löpträna igen. På med träningskläder, skor och RunKeeper i högsta hugg, sedan fanns ingen återvändo. Målet var ett varv runt en slinga på drygt 4 km, men dagsformen kändes över all förväntan så jag tog mig en omväg sista sträckan och lyckades för första gången i mitt liv jogga 5 km non stop. 5,17 km för att vara exakt. Det var dötrist, gick omåttligt segt stundtals och tiden var inte speciellt imponerande,men vad gör det. Huvudsaken var att jag lyckades uppnå mitt mål. Jag är så oerhört stolt över mig själv och känner mig peppad att fortsätta utvecklas. Jag behöver fortfarande slipa på mina steg, hur jag fördelar energin och anpassar andningen rundan igenom. Fortsättning följer!

Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - början på ett nytt liv

Svar; tyckte också att jag såg stor ut ibörjan med maxiklänningar men nu tycker jag faktiskt inte det. Just nu tycker jag att de är perfekta, då de döljer min tjockismage!! Duktig du är förresten som är ute och springer, det är ett utav många mål att klara tillslut.

2012-08-19 @ 21:53:59
URL: http://Sofija.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0