Förkylning från helvetet

Då var man åter i lugnet efter en veckas festivalyra och som ett brev på posten har jag gått och dragit på mig en dyngförkylning. Halsont, krax och en näsa som rinner floder. Det är väl å andra sidan inte så konstigt att kroppen är mer mottaglig för sådant efter flera dagar med fest och tillhörande sömnbrist. Det är smällar man får ta helt enkelt!
 
Gårdagens 25-årsfirande blev riktigt lyckat. Familjen kom och uppvaktade mig och jag bjöd på hemmagjord smörgåstårta och fika. Sedan hade jag och sambon myskväll framför tvn och bara njöt av att vara hemma. Tänk att man uppskattar sitt liv på hemmaplan så enormt efter att ha varit iväg några dagar.
 
Min välsmakande skapelse till födelsedagsfikat.
Gick för övrigt åt som smör i solsken...
 
Idag består dagen nästan bara av tråkigheter såsom att gå till arbetsförmedligen för att skriva in mig, skriva arbetsansökan, tvätta berget av tvätt efter festivalen samt röja undan efter gårdagens kalas. Roligare kan man ju ha på sin semesterdag, men ibland finns det inget annat val.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0