Helgen i korthet

Den här helgen har varit fullspäckad från början till slut. I fredags efter jobbet tog jag tåget till Eskilstuna och möttes upp av sambon och hans bror för att till en början äta middag på Bishop Arms. Sedan begav vi oss ut till Sundbyholms slott för att kolla på en grymt bra Kent-konsert. Det är andra gången på mindre än en månad som vi ser dem, men det kan sällan bli för mycket om vi säger så!
 
Lördagen var tänk att spenderas i Mariefred på medeltidsjippot där, men vi var tvungna att ställa in på grund av riktigt ilsken huvudvärk. Istället stannade vi hemma och myste i soffan med fyrfotingarna. Vi flyttade fram utflyktsmyset till idag då vi handlade en massa gott och begav oss ut på picknick. Det var lite blåsigt, men annars helt perfekt! Mätt och belåten åkte jag hem till min frisör och fick håret färgat och klippt, så nu känner jag mig fräsch i håret igen. Det var ca. 8 cm utväxt och risigt som bara den, så det var inte en dag för sent!
 
Nu har man fyllt på batteriet inför en ny arbetsvecka. Jag hoppas på solsken och värme under veckan som kommer för då går arbetsdagarna mycket fortare och barnen blir på bättre humör. Att kunna plocka fram vattenspridaren och grejer att ha vattenkrig med löser det mesta, bara solen är med oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0