Asiatisk kycklinggryta med cashew



Asiatisk kycklinggryta med cashewnötter


4 kycklingfiléer
1 squash

1 aubergine
1 röd paprika
1 purjolök
1 röd chilifrukt
1 vitlöksklyfta
1 burk kokosmjölk
2 dl grädde
1-2 msk soja
1 msk mango chutney
1 tsk röd currypasta
1 hg cashewnötter

Hacka grönsakerna grovt och fräs dem i wokpannan. Finhacka chili och vitlök och tillsätt i pannan.
Skär kycklingfiléerna i bitar och stek tills de får fin färg. Krydda med salt och peppar.
Häll ner de stekta kycklingbitarna i pannan med grönsakerna och tillsätt kokosmjölk och grädde.
Smaksätt grytan med soja, salt, mango chutney och röd curry efter eget tycke och smak.
Sist men inte minst läggs cashewnötterna i. De ska inte kokas i såsen, då blir de mjuka och smaklösa.
Servera med ris eller bara en blandsallad, beroende på vad som önskas.


Kommentarer
Postat av: Lina Holgersson

Hej!

Det får jag prova :D



Jag är med som kandidat i Miss Universe Sweden.

Om du vill rösta på mej så skulle det betyda så oerhört mycket :)

Skriv gärna på min blogg att du röstat så jag set att det var du :)



Här röstar man: http://www.missuniverse-sweden.com/Miss-Universe-Rating/166/Lina_Holgersson

2012-06-11 @ 23:31:50
URL: http://linaholgerssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0