Karaktären sätts på prov

Partykvällen ställdes in på grund av min trötthet och yrsel, medan karln grämde sig över ryggont. Istället blev det en tur till ICA för att bulla upp med godsaker inför soffmyset framför fotbolls-EM. Jag inhandlade nötter, morötter och några ölkorvar från lösviktshyllan för att hålla mig borta från min fiende sockret. Gubben min däremot stövlade raka vägen till glassdisken och valde ut en B&J´s (min favorit Half Baked, såklart) och en påse plockgodis. Detta kommer att bli en kväll då karaktären sätts på prov, den saken är klar.

- Morr, utbrister jag när vi sluts samman vid kassa.
- Men jag ska väl inte behöva lida för att du håller igen!?
- Nej förvisso, men jag ska tydligen behöva lida för två, kontrar jag bittert.
- Jag tycker du är duktig som står emot, tröstar han.
- Morr.

Kommentarer
Postat av: Linda

Så där har vi det ibland. Inte nog med att man måste behärska sig i affären, man måste göra det hemma hela kvällen också.

2012-06-09 @ 22:08:29
URL: http://lindatunstrom.blogg.se/
Postat av: Christel

Så är det här också. Hopplösa karlar!

2012-06-10 @ 18:04:38
URL: http://www.underminhud.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0