Lördag

Dagen började aningen segt. Vetskapen om att man var tvungen att plöja sig igenom ett 40 sidor dubbelsidigkopierat kompendium tills på måndag var lagom motiverande. Som tur var gick det ganska bra så fort man kom förbi den tunga inledningen och satt sig in i resonemanget. Det tog ca 2 h att läsa allting och göra lite stödanteckningar inför sammanfattningen som nu ska skrivas och lämnas in på måndag. Läget känns under kontroll och eftersom jag är ledig på måndag har jag gott om tid för det som kvarstår att göras.

Härom kvällen fick jag för mig att sätta en personlig touch på min bloggsida, så jag letade fram en sida på nätet som gav tips och beskrivningar på hur man skapar schyssta desinger. Mycket fiffigt tyckte jag och efter att ha läst instruktionerna verkade det inte allt för svårt heller... men ack vad jag misstog mig. Alla färgkoder och diverse inställningar var rena grekiskan. Hur jag än vred och vände på det blev det bara pannkaka av alltihop. Efter några timmar och ett flertal katastrofala försök att få någon ordning på det hela la jag ner mitt designprojekt för att undvika ett nervöst sammanbrott. Jag får helt enkelt ta och inse att de tråkiga förinställda layouterna får duga bra åt mig tills vidare, tills jag hittar någon som kan hjälpa mig.

Ikväll är vi bjudna på fest hos en av mina kompisar som firar 6 månader ihop med sin pojkvän. Alltid trevligt när folk hittar anledningar till att fixa partaj. Jag har känt mig laddad hela veckan, men som det känns nu för stunden så är inte energin på topp, men det hoppas jag hinner ändras tills dess.

Nu på eftermiddagen ska jag hinna städa och kanske köra igång en maskin tvätt innan det är dags att göra sig i ordning. Suck, tycker inte att jag gör annat än städar, tvättar och diskar. Skönt det vore om man kunde trolla, så det bara räckte med en fingerknäppning så fick man ett skinande rent hem. Vore inte helt fel ibland...

So long people!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0