Måndag

Då var det måndag igen. Inte ett dugg uppvilad efter helgens jobbande, men ändå var det alltså dags att inse att det återigen börjat en ny vecka. Jag hade kunnat tänkt mig en veckas ledigt eller så, men det är ju bara att drömma om...

Veckan började lite halvdant. Jag vaknade redan vid 05 första gången av att katten hade något märkligt muppanfall och sprang runt i hela lägenheten som en idiot. Det gick inte att sova för att han förde ett sådant himla oväsen och för att han hoppade upp på mig med jämna mellanrum. Till slut, vid typ 8.30 fick jag nog! Jag hade kunnat strypa det lilla eländet, men som tur är behöll jag det bara som en lockande tanke och försökte istället lugna honom med att klappa och gosa lite. Det hjälpte, för efter en stund så hoppade han upp bredvid mig i sängen och strök sig mot mig ungefär som ett förlåt, sen myste vi till ett avsnitt av Sex and the city.

Framåt 10.30 kilade jag neråt stationen för att köpa en biljett till Norrköping. Vi började egentligen inte förrän 15 idag, men jag kände för att åka dit tidigare för att shoppa. Till min besvikelse hittade jag inget speciellt som föll mig i smaken, förrutom ett 3-pack strumpbyxor och en hårsnodd med en stor blomma på (som även går att använda som brosch). Jag som hade trott att jag skulle hitta massor med saker och behövt tygla mina köplustar för att inte lensa kontot, men så blev det inte. Bra för min ekonomi, men svidande illa för min längtan efter att utföra en riktigt bra och tillfredställande shoppingrunda. Måste vara ett typiskt i-landsproblem...

Efter shoppingturen bar det av upp till Campus för att ha föreläsning... mellan 15-17, en måndag, vad är det för tid? Jag var väldigt intresserad och antecknade energiskt i början av föreläsningen, men ju närmre klockan blev 17 ju mer okoncentrerad och seg i huvudet blev jag. Sjönk djupare och djupare ner i stolen och underhöll mig med att ringa in namnsdagar i kalendern som jag ska komma ihåg att gratulera under resten av året... och första halvåret av 2009. Haha, så roligt kan man ha det! Morgondagen ska vi förhoppningsvis bli en mer givande dag. Då ska vi ha verkstäder både på förmiddagen och eftermiddagen. Först 4 h träslöjd och efter lunchen 4 h bild. Kreativt värre!

Godnatt allesammans.
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0