Mitt hundrade inlägg

Nu skriver jag mitt etthundrade inlägg. Har gått ganska fort att få ihop dessa kan jag tycka. Tiden bara springer på...

Idag har jag inte gjort någonting speciellt. I morse tittade jag på en skum film som hette The Happening och efter det tog jag på mig och gav mig ut på en promenad. Hamnade en sväng hos mormor och gick sedan jag en vända på stan för att köpa vitaminer på Apoteket och linfröolja på Naturapoteket. Dessutom köpte jag ett Ayurvediskt te som Anna Skipper brukar ge sina deltagare på Du är vad du äter som har en detox-effekt. Typ 3-4 ggr dyrare än vanligt grönt/rött te som man kan köpa på Willys, men vem bryr sig... Kan ju vara kul att testa i alla fall.

På onsdag är det julafton och det svider inom mig att erkänna att jag misslyckats totalt med mitt hälsoprojekt. Jag hade ju som mål att gå ner 10 kg till jul, men det har som sagt inte gått nå vidare. Jag hade gått ner 6,5 kg men sen hände någonting. Jag tappade kontrollen helt och hållet och gick upp 3 av de kilona på ett nafs. Så nu har jag bara gått ner 3,5 totalt. Fattar inte hur det går till, för jag vill ju verkligen lyckas och mår så otroligt mycket bättre när jag sköter mig. Men men, man får ta nya tag. Snart nyår och då är det ju dags att damma av de gamla vanliga nyårlöftena åter igen. Men nu framöver ska jag och en kompis ta tag i vikten tillsammans så man inte är ensam i processen. Vi kommer att kunna stötta varandra genom både bra och dåliga dagar och förhoppingsvis nå de mål vi önskar!

Jag och en tjej i min arbetsgrupp i skolan har pratat om att ta till drastiska åtgärder mot kilona och anmäla gruppen till Du är vad du äter. Jag skulle verkligen behöva det... jag har varit jojo-bantare sedan jag var ungefär 15 år och jag kan gå ner i vikt om jag bara vill. Problemet är inte att gå ner - problemet är att kunna gå ner och stanna där. Vi kommer säkerligen aldrig komma så långt att vi anmäler oss, än mindre att lyckas komma med, men jag skulle som sagt behöva det!

Nu ska jag ta en dusch och göra mig i ordning.
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0