Julkänning i kroppen

Idag när jag var nere på stan efter träningen fick jag julkänningar i kroppen. De hade börjat dekorera på torget med ljusanordningar och det tunna snötäcket på marken gör en än mer påmind om den stundande högtiden. Helt otroligt vad tiden går... Känns som om det var härom dagen vi började skolan igen efter sommarlovet, och plötsligt är det jul om drygt en månad. Och om mindre än en månad fyller systersonen 1 år. Känns inte alls så länge sedan han föddes. Vad tar tiden vägen egentligen?

När jag tänker på julen blir jag dessutom mer påmind om min överenskommelse som jag hade/har med mig själv om att gå ner 10 kg till jul. Jag var ju så nära, och plötsligt sket sig allting. All motivation bara tvärdog på en eftermiddag. Idag är det ganska exakt en månad sedan det sket sig och jag har hittills gått upp 2 av de 6 kg jag lyckats gå ner. Vill ju ha tillbaka den där härliga motivationen att fortsätta, men det känns bara dött... nada... finito... Men jag måste försöka ta mig samman. Om jag skulle lyckas gå ner 1 kg per vecka nu fram tills jul så skulle jag åtminstonne ha klarat av 8 kg totalt. Det vore inte helt tokigt ändå... även om den här svackan har varit helt åt helevete, om man nu får uttrycka sig så!

Jag har börjat den här dagen ganska bra. Vid 11-tiden var jag och tränade ett puls/bas pass och efter det gick jag och handlade en massa frukt. Till lunch blev det tonfisksallad och som efterrätt färsk annanas. Smakade riktigt bra! Hoppas jag kan hålla mig och vara riktigt ståndaktig ikväll när vi ska på inflyttningsfest. Ska inte dricka någon alkohol och om det finns snacks och liknande så ska jag hålla tassarna borta från det. Som sagt, nu måste det bli skärpning!

Nu ska jag plocka fram böckerna och plugga lite. Har en del att läsa till seminariet i veckan.
Fortsatt trevlig helg people.
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0