Avslutad kurs

Idag avslutade vi vår kurs Den musiska människan - orden, bilden och hantverket. Det har varit en mycket givande kurs och jag upplever att jag har utvecklats mycket som person. Numera vågar jag mera när det kommer till att måla och skapa olika saker, till skillnad från förra året då allting bara låste sig för mig.

Kom precis hem från det sista examinerande seminariet då vi har opponerat på varandras portfoliotexter och fått utlåtanden om våra egna, både från gruppen och examinatorn. Det gick hyfsar bra måste jag säga. Jag fick godkänt, men behövde komplettera några småsaker, såsom att stava "Internet" med stort i och så hade jag råkat skriva "syfta" istället för "syfte" på ett ställe. Skitsaker kan man tycka, men jag gråter inte för det. Det tog mig max 5 minuter att redigera och skicka in det, så nu är det över! Slutet gott, allting gott.

Börjar ny kurs redan på måndag. Den kommer ha ungefär samma upplägg som den här kursen, bara att den kommer behandla rörelse, musik och drama istället för ordet, bilden och hantverket. Det ska bli jätteroligt! Redan andra dagen ska vi ha en verkstad i dans. Det ser jag verkligen fram emot. Eftersom vi kommer att ha både dans och rörelse i den här kursen så kommer kroppen får jobba mer än den vanligtvis får göra. Det är en skön omväxling från allt pluggande framför datorn som vi vanligtvis gör.

På tal om att aktivera kroppen. Funderar nu på att ge mig ut på en joggingrunda innan det är dags att slå sig till ro i soffan och kolla på "Du är vad du äter". Känner mig måttligt motiverad, men det kommer kännas bra efteråt.

I morse visade vågen att jag snart gått ner 6 kg. Är nu nere på 68,8 kg och det känns när jag ska knäppa jeansen. De sitter mindre tight i midjan och så är de nästan lite slappa vid rumpan och låren. Fick en skön kommentar i skolan idag angående detta. Vi är på väg till seminariet och passerar en monter där Lärarförbundet delade ut lite medlemsprylar (bland annat block, pennor... och godis). Deras kolor med hallon/lakritssmak är så himla goda, så jag var tvungen att knycka åt mig en, varav Sofia utbrister: - Men Maria, det är ju du som är vår förebild, och så tar DU en kola! Låter ungefär som om jag begått världens brott för att jag äter en ynka kola. Någonting måste man ju få unna sig. Gör ju ändå av med den lilla energin när jag tränar...

Jahajja, dags för lite exercise.
Ha det gott,
bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0