Fredag

Oj vad jag kände mig effektiv igår. Trots den dåliga starten på dagen blev jag på bättre humör framåt eftermidagen och fick mycket vettigt gjort. Som jag nämnde igår så var jag hos frissan. Jag ville göra någonting nytt, men som vanligt satte min feghet stopp för det. Fast det blev kort, det måste jag säga... känns väldigt ovant än så länge. Hon klippte av lite mer än 10-12 cm så nu är mitt hår axellångt. Kanske inte riktigt vad jag hade tänkt mig, men som tur är växer det ju ut med tiden. Det är bra att hon tog av en ordentlig bit så jag blir av med de sista resterna från blonderingen. Håret känns mycket friskare nu och det är bättre med ett kort och friskt hår än ett långt och slitet.

Efter besöket hos frissan åkte jag till Willys och handlade mat. Hade en ganska lång lista med mig som skulle inhandlas och det blev som vanligt knepigt att få hem allting på cykel. Krångligt att storhandla när man inte har någon bil... men ändå lär man sig aldrig att handla oftare, så man slipper släpa hem så mycket varje gång. Fast det är ju så långt och omständigt, därför drar man ut på det så länge som möjligt.

När jag kom hem från affären ägnade jag hela kvällen åt att laga mat. Fyllde hela frysen med massor med matlådor. Det blev 7 portioner köttfärsbiffar med fetaost, 6 portioner sötpotatissoppa och 8 portioner köttfärssås. Det lär jag klara mig på ett bra tag framöver. Så himla smidigt att ha matlådor klara att ta fram ur frysen kvällen innan och sen värma i skolan på lunchen. Både gott, nyttigt och ekonomiskt. Kan det bli bättre?

När jag var klar med matagningen kollade jag och darling på "Du är vad du äter". Blev grymt imponerad av deltagaren som lyckades gå ner 14 kg på 8 veckor. Vilken drömsituation! När programmet var slut fick jag oanad energi. Bytte om till träningskläder och gav mig ut på en joggingrunda. Har inte sprungit på väldigt länge och det förvånade mig hur bra det gick. Blev en runda på ungefär 20 minuter och det kändes knappt jobbigt alls... Verkar som om passen på Friskis har gett resultat. Konditionen är redan nämnvärt bättre.

Idag har jag inte gjort någonting speciellt. Vaknade vid 7 i morse och åt frukost. Sen la jag mig igen och somnade om till 10. Det kändes alldeles perfekt. Låg och läste ur tidningen "Topphälsa" och gosade med kissen en stund innan jag gick upp. Därefter klädde jag på mig och tog med kissen ut på gården i koppel och lekte lite. Vi har inte varit ute på ganska länge, så han förstod inte varför det var så blött och smutsigt ute. Han har bara varit ute när det varit sommar så nu blev han måttligt förtjust i att bli blöt och smutsig om tassarna.

Nu ska jag ta och städa upp lite här hemma. Det ser för taskigt ut... sen bär det av till Friskis klockan 17. Ska se till att äta ett ordentligt mellanmål innan dess, så det inte blir som sist då jag höll på att klappa ihop och var tvungen att avbryta efter 30 minuter. Det var ritigt otäckt... Måste ha råkat äta dåligt den dagen, för så har det aldrig blivit förut.

Ha en bra start på helgen allesammans!
Bye

Kommentarer
Postat av: sasse

men ett långt friskt är väl inte fel heller

=)

krams

2008-10-17 @ 18:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0