Inspiration

Måste erkänna att en sak är lite häftigt. När jag kom tillbaka till skolan efter praktiken i måndags så fick jag höra att jag har inspirerat två av mina gruppmedlemmar med mitt nya livsstilstänk. De hade, precis som jag, slopat allt godis och snacks, ställtom kosten och kilat ner till Friskis & Svettis och köpt sig ett träningskort. Och allt detta för att de kände sig inspirerade av mig! Det känns lite kul. Inte för att jag har varit den bästa förebilden i helgen med tanke på allt frossande av både godis, pizza och popcorn, men ändå... bara att ta nya tag och inte se minsta lilla avvikande steg från hälsans stig som en katastrof. Man måste ju få leva lite också. Haha, det måste vara universums mest använda undanflyktsreplik...

Idag fick vi sluta kl 11 istället för 17 i skolan. Det kändes som en enorm befrielse. Så himla skönt att komma hem lagom till lunchen, äta i lugn och ro och sedan plugga hemma ostört. Senare i eftermiddag blir det träning och sen kommer darling förbi ikväll. Blir nog en lugn kväll i soffan framför tv:n. Ska se på TV4 nya program SOS Familj. Såg det första avsnittet förra veckan och jag led verkligen med den mamman. Hur kan man lyckas få en så provocerande, respektlös och elak dotter? Kan inte vara lätt att vara tonårsförälder... 

När morgondagens slöjdlektion och redovisning är avklarad vankas en hel veckas ledig innan nästa kurs börjar. Det känns otroligt skönt och efterlängtat. Då ska jag se till att vara rejält duktig med träningen och kosten så kroppen kommer i baland igen efter helgen som varit. Otäckt hur kroppen reagerade på mina "gamla beteenden"  fredags. När jag hade vräkt i mig nästan allt godis och nästan en hel pizza så rusade pulsen i höjden. Fick hjärtklappning, svetten bara rann och jag orkade knappt resa mig ur soffan. Kändes som om jag plötsligt fått 42 graders feber... världens chock. Ska inte göra om det misstaget igen, för det var riktigt otäckt.

Nu måste jag ta tag i pluggandet så jag hinner i tid till träningen. Under tiden jag pluggar ska jag sätta igång ugnen och göra bakpotatis och lax. Det blir till några matlådor så överlever jag den här veckan också... hehe.

Ciao so long

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0