Kom igen tiden... ticka på

Sitter just nu här för att låta tiden gå... måste hålla mig aktiverad men någonting i 30 minuter till, för att låta bli att åka till Konsum och köpa godis. De stänger 22.00 och det är en fara stunder som dessa. Måste distrahera hjärnan från tanken på godis. Bara tanken på ferraribilar och skumsvampar gör mig galen just nu. Är så in i helsike sugen...

Jahajja, vad ska man göra nu då? Msn... kanske leka en stund med kissen... ta fram pilatesbollen... träna armarna med gummibanden... allt för att få tiden att gå så jag ger f*n i att åka och köpa godis. Kan inte fatta hur jäkla stor inverkan godissug kan ha på en!? Det är helt otroligt...

Nu är det 21 minuter kvar tills stängning... skulle lätt hinna ner dit fortfarande. Fan!

Kan ju tänka på någonting positivt under tiden jag väntar på att tiden ska gå. I morse när jag ställde mig på vågen fick jag se att det enbart är 0,3 kg kvar tills jag gått ner prick 5 kg. Blev så himla glad att jag äntligen tagit mig ner under 70-strecket... stod nu på 69,8 kg och det innebär att jag gått ner 4,7 kg på 6 veckor. Borde ju vara motivation nog för att avså godis tycker man, men icke sa nicke... vill bara ha, ha, ha...

Nu återstår det 8 minuter... skulle hinna om jag tar cykeln och cyklar fort som sjutton. Psykande värre!

5 minuter...

2 minuter... okej jag ger mig. Nu är det kört! Skönt det känns att jag trots allt kunde motstå.

Nu är det definitivt stängt. Usch det var 30 långa minuter...

Nu ska jag kila in i badrummet och tvätta av mig sminket och borsta tänderna. Ska krypa ner i sängen och gosa med kissen en stund och sedan sova tidigt, så slipper jag tänka mer på godis.

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0