Ledig

Idag mår huvudet aningen bättre än igår. Tog 2 stycken Alvedon med ett stort glas vatten innan jag la mig igår kväll, och det verkade göra saken lite bättre i alla fall. Personalen på Apoteket som jag rådfrågade angående migränmedicinen tyckte att jag skulle uppsöka läkare eftersom jag har haft ont så pass länge. Vad det beträffar huvudvärk ska man alltså uppsöka läkare om man känner något av nedanstående alternativ:

* Huvudvärk och feber i samband med nackstelhet, slöhet eller omtöckning.
* Återkommande huvudvärk som är värre på natten eller morgonen. 
* Dubbelseende eller dimsyn.
* Tilltagande huvudvärk efter 50 års ålder.
* Huvudvärk och feber utan andra förkylningssymptom.
* Plötslig, svår huvudvärk.
* Svår huvudvärk, som du inte vet orsaken till.
* Ihållande huvudvärk, som inte går över på någon vecka.
* Huvudvärk som ofta återkommer, särskilt om du äter värktabletter mer än 3 dagar i veckan.

Har ju som sagt haft molande värk i snart 3 veckor innan själva anfallet bröt ut i torsdags. Men men, ska gå till vårdscentralen i slutet av veckan om det inte ger sig.

Kom precis hem från skolan. Var där mellan 8-12 och planerade för den precis påbörjade kursen. Arbetsbelastningen verkar helt okej och för en gångs skull har vi nästan full koll på läget, och det känns bra. Funderar nu på att sätta mig och läsa det underbart tjocka och dubbelsidigkopierade häftet vi har tills nästa vecka som handlar om barns inlärningsförmåga. Säkert väldigt intressant när man kommer in i det, men dessvärre blir man måttligt motiverad att ta tag i det när man ser det ligga och vänta på en.

Framåt kvällen ska jag och darling, hör och häpna, äta på McDonald´s. Det passar inte alls min nya livsstil och över lag är jag inte speciellt förtjust i McDonald´s mat, men jag har en kupong som ger 2 menyer till priset av 1. Har fått det via studentrabattkortet och det ska man ju inte låta gå till spillo. Kommer säkert bli jättegott! Men det tär på samvetet kan jag säga, med tanke på att vi delade på en kebabpizza i söndags kväll och i skolan idag bjöd Johanna på morotskaka. Måttligt hälsosamt...

Det gör mig ont att meddela att jag gått upp 1 av de 6 kg jag hade gått ner t.om. förra veckan. I helgen åt jag godis 2 ggr drack jag lite alkohol och dessutom åt skräpmat. Fy skäms! Samtidigt som det känns hemsk så var det förbannat gott och man vill bara ha mer, mer, mer... Måste skärpa mig, för annars säger det bara svisch så är jag tillbaka på noll igen och det vore väldigt tråkigt.

Är ledig resterande dagar av veckan och det ska bli skönt. Mycket tid att läsa och förbereda inför seminariet på tisdag nästa vecka och den här gången ska jag inte dra ut på det hela tills dagen innan. Därför är det dags att plugga lite nu!

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0