Lördag

Som ni kanske har sett har jag inte orkat skriva de senaste dagarna. Kom hem kring 17.00 både onsdag och torsdag och börjde jobba kl.18 båda dagarna. Slutade 22 och då är man inte direkt upplagt för att slå igång datorn och berätta vilken jobbig dag man ha haft... då är sängen mer lockande och jisses vad fort man somnar. Samma sak gällde gårdagen. Då slutade jag visserligen tidigt, men efter det åkte vi direkt och handlade lite mat och kl 16.00 blev det Coreträning. Skön träningsvärk i magen idag! Blev en lugn kväll igår. Somnade som en stock innan klockan ens slagit 22. Ojoj, börjar man bli gammal tro?

Nu är första veckan på praktiken avklarad. Känns så himla skönt att veta att man har en vecka till på sig att lära känna barnen och testa så mycket som möjligt av lärarrollen. Det är jätteroligt! Förra året när man bara hade 1 vecka kändes allting så forserat och stressigt...

För övrigt är väl det mesta som vanligt kring mig... har dock varit lite småirriterad på min våg under veckan. Den har spelat mig ett spratt och visat att jag gått upp i vikt, trots att jag har skött mig både med maten och motionen precis som vanligt. Igår morse t.ex. visade den 1,5 kg plus och idag var de kilona borta. Måste vara något vajsing med batterierna, för så mycket kan man ju inte pendla från ena dagen till den andra. Dessvärre så har väl det där värsta viktrasandet börjat avstanna... har näsan stått stilla på -4,5 kg hela den här veckan... jag som hade hoppats på att bräcka 5-kilosnivån nu och äntligen få känna att jag nått halva målet på riktigt. Men det kommer väl när det kommer... bara att fortsätta kämpa.

Idag har jag pluggat och tvättat. Har skrivit klart del 3 i portfolion och renskrivit planeringen inför vfu-uppgiften. Det känns riktigt bra! Skönt att ha hela nästa vecka på sig att korrekturläsa allting och göra det sista som jag har kvar.
 
Nu funderar jag på att duscha och byta om och sedan knalla ner till återvinningsstationen med allt som jag måste släng. Hela skåpet är fullt med tidningar, kartonger, plast och konservburkar, så det går knappt att stänga skåpluckan längre. Ingen vidare kul syssla, men det känns himla bra efteråt... 

Ikväll ska jag, darling och en kompis till oss hitta på någonting. Som förslag har vi tänkt spela bowling, men vi har inte bestämt någonting ännu. Det är i och för sig roligt att bara umgås, så jag ser fram emot det oavsett vad vi ska göra.

I morgon blir det eventuellt lite plugga och framåt eftermiddagen blir det träning. Usch redan söndag då... Skönt det vore om man kunde få vara ledig lite längre. Ser verkligen fram emot de 6-7 dagarna vi kommer att vara ledig mellan slutseminariet i den här kursen och kursstarten i nästa... Ljuvliga tanke!

Ha en fortsatt skön helg nu allihopa!
Ciao so long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0