Nervöst sammanbrott

Den här dagen började inte bra alltså... Jag gick upp lite innan 10 för att försökra mig om att jag skulle få in min portfolio i tid, och framförallt att över huvud taget komma ihåg att lämna in den. Så lätt att glömma i ledighetens tider... Men nu visade det ju sig att det inte vara fel på minnet i all fall, utan internet... Jäkla tektik alltså! Jag kom inte in på skolans portal, som är en förutsättning för att kunna komma in på "It´s learning" där inlämningar ska läggas in. Efter tredje misslyckade försöket höll jag på att få ett nervöst sammanbrott. Stackars darling, som fortfarande låg i sängen och sov, vaknade av att jag skrek rakt ut av ilska och drämde näven i bordet så det dånade om det. Vilket uppvaknande han fick... öhm, ja "god" morgon på dig med... haha. Till slut slängde jag iväg ett mail till examinatorn och frågade om det var ok att jag lämnade in mitt arbete enbart via mail, och det var tack och lov ok. Så nu är skiten inlämnat... frid och fröjd.

Om 2 timmar ska jag infinna mig hos frissan. Har ännu inte hunnit tänka ut vad jag vill göra. Ska jag gå på det gamla vanliga eller ska man kanske förnya sig lite? Skulle kanske inte skada... dessvärre är jag ju så feg. Jag är alltid den som vill ta det säkra före det osäkra. Men och andra sidan har jag aldrig blivit missnöjd när jag gått ifrån min frissa, så man kanske skulle be henne göra något nytt. Får fundera på det en stund till...

Innan jag går till frissan ska jag ta mig en runda på stan. Jag måste köpa ett nytt träningslinne. Alla mina har blivit så slitna och fula. Hittade ett linne på rea igår som jag sprang förbi i all hast och inte hann prova, så det ska jag kolla in lite mer noggrant idag.

Nu tror jag att min kropp har börjat återhämta sig igen efter mig syndarhelg förra veckan. Magen mår bättre och mitt sötsug har dämpats. Thank God... jag var rädd att jag redan skulle falla tillbaka i gamla vanor och låta allt slit de enaste veckorna vara bortkastade. Men nu är jag på banan igen! Kroppen reagerar positivt på träningen och vågen har äntligen börjat visa nedgång igen. Har antingen visat uppgång eller stått stilla i snart 2 veckor nu, så det är på tiden. Har som mål den här veckan att ta mig ner till halva delmålet. Har jag sagt länge nu, men det har gått trögt på sistonne. Nu ska jag dit, så är det bra!

Till kvällen ska jag åka och inhandla mat så jag kan laga storkok. Det ska bli köttfärssås, köttfärsbiffar med fetaost och soppa med sötpotatis. Matlådorna har börjat ta slut i frysen så det är dags att fylla på med lite nytt. 

Duschtajm nu, så jag hinner i tid till frissan.
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0