Onsdag

I morse vaknade jag och tyckte jag hade sovit ovanligt länge. Det kändes så i alla fall eftersom inte klockan hade ringt. När jag tittade på mobilen visade det sig att jag inte hade ställt in någon alarm innan läggdags igår. Som tur var hade klockan bara hunnit bli 04.32, dvs mer än en timme kvar innan jag skulle upp. Trots det kunde jag inte somna om. Det var helt omöjligt... satte istället igång tv:n och tittade på ett program om skojjiga djur tillsammans med min kisse. Det brukar ju i och för sig vara ganska underhållande, men inte så tidigt på morgonen. Suck...

Trots den knasiga starten artade sig dagen väldigt bra. Första lektionen flöt på precis som planerat och efter första rasten bar det av till ICA Nära med tvåorna, för de skulle på det årliga fruktprovarbesöket. Vi fick prova en massa olika exoktiska frukter och lära oss vad de hette. Bland annat fick vi smaka drakfrukt, tamarillo och granatäpple. Några av sorterna var jättegoda, medan de andra enbart var vackra utanpå utan att ge någon vidare smakupplevelse. Jag hade jättestora förväntningar på drakfrukten eftersom den är så fin att se på, men den smakade mest bara vatten. Det var himla synd... Barnen verkade i alla fall tycka att besöket var intressant och roligt och det ska bli spännande att jobba med de arbetsböcker vi fick med oss tillbaka till skolan.

För övrigt har jag inte gjort så mycket idag. När jag kom hem vid 16-tiden var jag ganska slut efter eftermiddagens möte. Jag satte mig i soffan som en säck potatis. Var måttligt motiverad för den inplanerade träningen, men jag masade mig iväg ändå. Inte blev jag piggare för det... snarare tvärt om. Hela träningspasset blev en enda stor flopp för mig. Orkade ingenting. Hela kroppen var som en spaghetti. Jag gjorde ändå ett halvhjärtat försök att hänga med, men till ingen vidare nytta. Var så trött så jag snubblade på mina egna fötter. Bättre lycka nästa gång!

Blir nog en tidigt kväll ikväll. Har varit rätt mycket den senaste tiden så kroppen skulle nog behöva återhämta sig mer än vad den tillåts göra. Fy på mig!

I morgon däremot blir det fullt schema. Det är praktik som vanligt mellan 7.45-15. Efter det ska jag infinna mig hos sjukgymnasten kl 15.30. Hur länge det tar vet jag inte, men hur som helst börjar jag jobba 18 och slutar 22. Iiiih, hur ska man orka?

Aja, nu har jag tackat ja till en massa jobb och pluggandet är ju frivilligt, så varför klaga. Har man tagit fan i båten får man ju ro i land som man brukar säga...

Ciao everybody.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0