Riktigt syndigt

Igår vetti sjutton vad som hände. Som jag skrev i torsdags så bakade jag kladdkaka och hade med till sista dagen på praktiken. Det började redan vid förmiddagsfikat. Då tog jag en bit och avnjöt den goda chokladsmaken... och efter en stund kunde jag inte hålla mig och tog en bit till. Samma sak efter lunch, för då slank det ner en bit till. Riktigt onyttigt...

När jag cyklade hem från jobbet fick jag världens sug efter godis. Tydligen var suget större än min motståndskraft så det slutade med att jag slank in på Gottoteket och köpte mig en godispåse. Inte så lite heller för den delen... oj jäklar vad gott det var! När det senare var dags för middag orkade jag inte ställa mig och laga mat, så det blev en pizza. Primavera special. Världens godaste pizza med tomat, ost, skinka, champinjoner, lök, oxfilé och bearnaisesås. Kan det bli flottigare? Men ack så jävla gott... Och hade jag ont i magen sen eller? Jodu... ojojoj, men det kan det ha varit värt.

Herre gud, vart tog min motivtion och min duktiga karaktär vägen, som kunde avstå allt sånt där? På måndag får det bli skärpning igen. Då måste man börja om från början och avvänja kroppen från sockret igen. 12 nya jobbiga dagar... men ibland får man stå sitt kast för sina misstag.

Darling är i Lund hos en av våra gemensamma kompisar i helgen. Jag hade ingen som kunde ta hand om min katt, så jag valde att stanna hemma. Känna lite trist... Har hittills haft supermysigt med kissen i soffan framför tv:n. Igår såg vi på Idol och efter det somnade vi och sov hela natten i soffan. Vakande med smått nackspärr...

Ikväll blir det eventuellt tjejkväll eftersom en kompis kommer hem från Stockholm. Får se vad vi bestämmer oss för att hitta på... lär ju hur som helst inte bli samma drag för oss som för grabbarna som är nere i Lund och ska åka till Malmö och festa ikväll. Det lär ju bli drag värre...

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0