Glada nyheter

Dåså, då var besöket hos ortopeden avklarat. Jag är expert på att skjuta upp saker och ting men nu har jag äntligen varit där. Så himla skönt att det var någolunda positiva besked. Jag hade tack och lov inga fel på skelettet eller meniskskada, så det känns bra, och det kommer inte krävas någon operation. Felet med mina knän, som han beskrev, var att det är ojämnheter i bråskbenet bakom knäskålen som nöter mot lårbenet och medför smärta när jag böjer och belastar knäna. Låter mindre kul men det ska vara botat inom 2-3 månader med sjukgymnastik. Nästa steg är att invänta kallelse till sjukgmnasten och börja med olika övningar som ska stärka knäna. Jag fick en övning av ortopeden redan idag som jag skulle börja smygträna med i väntan på kallelsen. Den ska jag göra en gång per dag, med 10 repetitioner. Gjorde den direkt när jag kom hem och det kändes helt okej. Ska verkligen göra det supernoga varje dag tills jag får det andra övningsprogrammet av sjukgymnasten, för jag vill verkligen bli bra i knäna. Vill inte fortsätta vara begränsad och inte kunna jogga, ta långa promenader, gå på Friskisgympa och liknande. Det är fan inte roligt att inte ens kunna ta en rask promenad utan att få ont i knäna, som om man vore en gammal kärring, när man är 21 år gammal.

För övrigt har dagen mestadels spenderats framför datorn. Har pluggat som en dåre och däremellan sprungit fram och tillbaka mellan datorn och badrummet och tagit ur/fyllt på tvätt i tvättmaskinen. Har tvättat tre maskiner tvätt och lägenheten ser numera ut som ett tältläger med alla tröjor och handdukar och saker som hänger överallt. Ser smått roligt ut!

I morgon ska jag forsätta med mitt pluggande. Fick väldigt mycket gjort idag, så jag hoppas verkligen att min motivation fortsätter lika bra. Framåt kvällen pratade jag och darling om att hitta på någonting tillsammans, så får vi se vad det kan tänkas bli. Förra helgen gick vi ju och bowlade...

Nu känns sängen väldigt lockande så det är dags att krypa till kojs. Dessvärre inte speciellt trött... men det brukar man ju bli så fort huvudet möter kudden.
Ciao allesammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0