Inte riktigt som planerat

Jag hade tänkt att denna dag skulle bli så extremt effektiv då jag skulle hinna en väldigt massa nödvändiga saker, men som sagt, allting blir inte alltid som man planerat. Jag vaknade ganska tidigt men innan jag visste ordet av det så hade jag somnat om. Framåt 10 vaknade jag igen och tog tag i läsandet som jag hade planerat. Hann inte längre än 20 sidor innan jag sov med boken liggandes på bröstkorgen... Sen vaknade jag vid 12 och började läsa igen. Samma sak upprepades och jag läste knappt 30 minuter innan jag sov igen och väcktes 2 timmar senare av att darling ringde. Fattar inte varför jag är så himla trött och kan sova så himla mycket!? Men efter det var jag i alla fall ganka utvilad och körde igång en maskin tvätt, dammsög, moppade golven, diskade och bar ner lite bråte till källarförrådet. Så nu är det ganska bra ordning här hemma vilket är skönt inför veckan som kommer.

Usch vad helgerna går fort. Jag skulle vilja att man gick i skolan en vecka och så var man ledig helgen och veckan därefter, sen skola igen. Det vore lagom så man hinner med saker som man måste göra. Som tur är jag "ledig" i morgon i alla fall och då ska jag hälsa på i klassen på min nya praktikplats. Det ska bli riktigt roligt! Det ska bli spännande att se hur det fungerar på det stället till skillnad från förra årets.

Nu är det dags att fixa lite mat och därefter ska jag och darling spela spel.
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0