Ledig dag

Idag har jag varit ledig från skolan... eller "ledig" rättare sagt. Trots att man får vara hemma en dag betyder ju inte det att man kan göra ingenting, tyvärr. Men det är alltid skönt att få vara hemma ändå. Trots att jag var ledig och skulle ta lite sovmorgon så vaknade jag jättepigg vid halv 7. Tänkte att så tidigt kan man ju inte gå upp, så jag gick bara upp en liten stund och drack vatten och sen la mig igen. Som tur var somnade jag om en stund och sov till halv 9. Det var mer lagom. Då blev det dags för en rejäl och god frukost som jag åt i sängen samtidigt som jag låg och läste. Det var avkopplande...

Efter att ha legat och läst hela förmiddagen så bestämde jag mig för att dra mig neråt simhallen för att simma. Darling slutade jobbet tidigt idag så vi tog sällskap och gick ner dit. Han skulle till gymmet. Jag simmade 54 längder på 1 timme sen tyckte jag att det fick räcka. Hans träning tog lite längre tid än min, så jag fick gå hem själv. Orkade inte vänta på hoom för att jag var så hima hungrig.

Det är riktigt skön att simma har jag kommit fram till. Eftersom jag inte kan träna löpning och sånt som påfestar knäna just nu så är det perfekt. Och när man promenerar ner till simhallen, som tar ca 20-25 min enkel väg, så får man ju en ordentlig dos med motion. Måste bara se till att det blir av oftare... När jag ska ut på praktik vecka 40 och 41 ska jag se till att gå dit oftare eftersom jag ändå kommer befinna mig på den sidan av stan varje dag då.


I morgon har det gått 1 vecka av mitt "nya liv". Det har gått utan några som helst prolem hittills, förutom när två av mina kompisar i skolan satte min karaktär på prov igår när de båda köpte en varsin gigantisk chokladmuffins med ckokladöverdrag och satt och moffade precis bredvid mig. Men jag tog mig igenom lidelsen utan att ge vika och nöjde mig med att knapra på några bitar torkad frukt för att lindra suget. Rätt duktig om jag får säga det själv! Har gått ner 1,5 kg hittills och det är en riktigt bra start. Motivationen är på max just nu!

Bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0