Ledighet

Nu är det äntligen helg igen. Måste säga att veckan har gått förvånandsvärt fort, men det kanske är för att man har gått på max-fart hela veckan och inte haft en lugn stund. Det ska i alla fall bli väldigt skönt att få vara ledig hela helgen eftersom jag jobbade lördagen förra veckan och därmed missade en dags vila.

Igår var en kämpig dag. Vi började skolan vid 10 så den började skönt med en sovmorgon. Tog bussen till Norrköping vid 9 och befann mig i skolan precis innan lektionen började. Vi skulle ha bild, vilket visserligen är roligt, men lektionen var lång. Jobbigt att försöka hålla kreativiteten uppe under så lång tid som mellan 10-17. Efter skolan blev det stressigt hem. Vi var tillbaka i Katrineholm vid 17.45 och vid 18 skulle jag va på jobbet. Stressigt, stressigt... Men jag hann som tur var! När jag kom hem lite efter 22 var jag fullkomligt slut. Stupade i säng och somnade på 10 sekunder.

Nu till helgen kommer det komma hem lite kompisar till stan och hälsa på, som pluggar i andra städer. Det ska bli väldigt roligt och vi får se om det vankas fest framåt lördag. Har inte varit ute sedan Katrineholmsveckan så det kanske vore på tiden för en partykväll :) Återstår att se hur planen blir, men det blir nog kul.

Idag utsattes min karaktär för ytterligare ett prov. Vi sitter i det lilla rummet på Campus och pluggar och upp tar min kompis en påse innehållande en 200 g chokladkaka (Schweizernöt, min favorit) och en godispåse full med smågodis. Vill ha, vill ha, vill ha... Jag satt där och tittade ner i godispåsen och suktade efter innehållet och jag blev erbjuden att ta en bit, men jag kläckte ur mig ett velande nej. Men oooh va gott det luktade... och jag bara kände den ljuva smaken av en chokladbit som sakta smälte i munnen... Fyyy bubblan... Men jag är stolt över mig själv nu i efterhand att jag kunde motstå frestelsen. Duktig flicka!

Nu är det dags för en storstädning av lägenheten. Det ligger stora tussar av katthår överallt så man skulle kunna tro att Felix har fått kattungar, hehe. Dags att ta fram snabeldraken och råda bot på dammtussarna så det är fint nu till helgen. Så mycket roligare att vara hemma när det är rent och snyggt.

Ha en så trevlig helg allesammans.
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0