Onsdag

Då var veckans sista skoldag avklarad (ledig tors och fre) och de två kommande veckorna kommer att bestå av praktik. Kommer ha en del skolarbete att pyssla med under tiden, men det känns lindrigt med tanke på att man slipper åka fram och tillbaka till Norrköping varje dag. Att slippa pendla sparar ungefär 2 timmar varje dag som man kan göra så mycket vettigare saker med, exempelvis träna, plugga eller städa.

Idag när jag kom hem från skolan åkte jag direkt till simhallen och simmade. Det blev rejält många längder kan jag lova. 60 st (1500 m) närmare bestämt! Kändes riktigt skönt efteråt. Efter simmandet satt jag en stund i bubbelpoolen och kopplade av innan det bar av hemåt. Hemma väntade en jättesmarrig avokadosallad som var grymt efterlängtad. Hann bli ruggigt hungrig på vägen hem.

I morgon ska jag ägna min lediga dag till att röja upp i röran här hemma och ta mig an min überfulla tvättkorg. Känns att jag behöver få ordning på den eftersom urvalet i garderoben börjat sina och för att locket inte längre går att stänga på korgen... två väldigt tydliga tecken... Som tur är har jag tvättmaskin i lägenheten så jag slipper boka tid, springa i alla trappor och krångla i tvättstugan nere i källren. Det är guld värt!

Nu börjar klockan bli läggdags, men innan jag stänger ner och släcker för kvällen måste jag bara lyssna nåååågra gånger till på några låtar på Melissa Horns album "Långa nätter". Helt otroligt bra skiva! Så ärlig och berörande musik som når en rakt in i både kropp och själ. Fantastiskt hur mäktig musiken kan vara med enbart gitarr, piano och sång. Det är vad jag kallar kvalité till skillnad från all den överproducerade dynga som spelas på radion dagarna i enda.. med texter som skulle kunna varit skrivna av en treåring och dessutom låter som en smurf pga alla datorredigeringar. Usch för sådan säger jag bara...

Nä nu ska jag krypa ner i sängen och vaggas till sömns av Melissas ljuva toner som ljuder ur mina högtalare. Kan det bli bättre?

Buenas noches,
adiós.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0