Separationsångest

Som jag har nämnt tidigare har jag malt mig igenom alla säsonger av Sex and the city för första gången. Nu börjar jag närma mig slutet och det framkallar en smått gnagande separationsångest. Vad ska jag nu spendera min lediga tid med? Vad skulle någonsin kunna ersätta denna briljanta serie? I värsta fall, i brist på annat, får man väl börja om från scratch och se om allting en gång till. Man kan ju aldrig få nog ändå... eller så kanske jag borde spendera den tiden på att motivera mig i mina studier. Jag har verkligen noll energi just nu. Jag har aldrig varit med om maken till lathet och omotivering som det är just nu. Jag skulle verkligen behöva komma igång med träning så kroppen vaknar till liv och jag blir pigg igen, men det fungerar inte med tanke på hur mina knän mår. Enbart lätta promenader gör ont numera och så ska det inte vara när man är 21 år gammal. Det vankas besök hos ortopeden framöver för undersökning och provtagning och det ska bli skönt, så man får veta vad det är som är fel. Både mormor och mamma har reumatiska problem och det är ärftligt, så jag hoppas verkligen att det inte är sådana orsaker som framkallar mina smärtor. Men om det av någon förmodan skulle vara det så får man ju acceptera det och göra det bästa av situationen.

Nu ska det blir skönt med ledigt när det vaknas helg. I morgon slutar vi skolan skapligt och framåt kvällen är darling och jag bjudna hem till hans mamma på middag tillsammans med hans bror. Det ska blir riktigt trevligt! Under eftermiddagen bakade jag en kladdkaka som jag ska ta med och bjuda på till efterrätt. Det hoppas jag blir uppskattat!
För den som är intresserad följer här nedan ett recept på världens bästa kladdkaka. Den är så sjukt smidig eftersom man gör smeten i kastrullen man smälter smöret i, så mimimerar man diskarbetet efteråt.

100 g smör
2,5 dl socker
2 ägg
1,5 dl mjöl
1 tsk vaniljsocker
3-6 msk kakao (beroende hur stark chokladsmak man önskar. 5 msk brukar bli kanon)

Smält smöret och blanda sen i övriga ingredienser och rör om. Smeten blir rätt tjock i konsistensen, men det är inget fel. Smöra och bröa en form och häll i smeten. Grädda i max 20 min i 175 grader.
Voíla - världen godaste kladdkaka!
Enjoy people.


Usch, nu ska jag se det sista avsnittet av SATC. Känns riktigt motigt...

Ciao

Kommentarer
Postat av: Ullis

sex & the city är sjut bra.

jag hade också separationsångest =)

kram

2008-09-05 @ 18:29:59
URL: http://ullisblomman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0