Ajajaj

Det känns som om jag aldrig kan beklaga mig nog över min onda mage just nu. Jag kan knappt koncentrera mig på någonting annat för att det är så frustrerande. Jag ser gravid/smällfet ut och magen är hård som sten. Jag vet snart inte vad jag ska ta mig till. Jag som har skött magen så bra på sistone. Jag har ätit frukt, nötter, frön, bönor, havregrynsgröt och massa annat nyttigt som brukar få min mage att slå frivolter av glädje. Helknäppt! Är det någon som har något råd så tar jag mer än gärna emot det. Är smått desperat att få bort det onda. Åkte förbi Apoteket på vägen hem från praktiken och köpte en paket Frukt och fibrer. Det brukade alltid mamma ge mig när jag bodde hemma och råkade ut för trög mage. Hoppas det hjälper.

För övrigt har det varit en bra dag idag. Barnen har varit duktiga på praktiken och allting har rullat på som planerat. Vi har kommit igång med manusskrivandet till dockteatern och de var väldigt entusiastiska. Roligt att arbeta med motiverade barn.

Nu ska jag sätta mig med den omåttligt ångestfyllda B-uppsatsen. Ska försöka arbeta effektivt med den under kvällen och sedan gå ut på en lång kvällspromenad med darling. Det ska bli skönt. När vi kommer tillbaka ska vi kolla på mitt favoritprogram Du är vad du äter

 

Haha

 

Tjingeling 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har hört att för mkt fibrer som finns i grovt bröd (sånna som inte är gelbindande) kan bli för svåra för magen att bryta ner= gasballong och ont. Fast nu såg jag i ditt inlägg ovanför detta att magontet är över så nu blev visst detta inlägg en smula onödigt! :P



Ja glad valborg iallafall! :D

2009-04-30 @ 20:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0