Glad påsk

Vilken fin dag det här ser ut att bli! Solen strålar och fåglarna kvittrar och det gör en så glad. Just nu sitter jag och äter frukost framför datorn. En kopp te, en smörgås med ost och paprika och ¼ färsk ananas. Efter det ska jag börja göra mig i ordning lite smått, för jag och darling ska gå ut och äta lunch med några vänner. Undra om det kommer hinna bli så pass varmt att man kan sitta på en uteservering idag? Det vore ju bara för härligt.

För övrigt kommer det nog inte hända så mycket idag. Jag har fortfarande ont i huvudet och mår halvkrassligt, så det blir lugna puckar. Om det här fortsätter mer än någon dag till måste jag gå till doktorn. På lördag har det varat i en vecka och ingenting hjälper. Hur konstigt som helst.

Nu vill jag passa på att önska alla en riktigt glad påsk!

Kram på er.




Vilken eftermiddag det har varit! Vid 13-tiden gick vi gemensamt till stadsparken och åt lunch. Det blev en schnitzel med pommes och bearnaisesås för både mig och darling. De andra tog oxfilépizza, kebabtallrik, kycklingsallad och plankstek. Det var smarrigt värre. Vi satt på uteserveringen mitt i den gassande solen och avnjöt maten med gott sällskap. Efter maten tog vi en kaffe och knallade sedan hem till mig. Vi satte oss ute på gården och fortsatte avnjuta solen som sken för fulla muggar. Även Felix fick vara med ute och mysa. Vi kom precis in, vilket innebär att vi har varit ute i mer än 2 timmar under eftermiddagen. Märks att kisse trivs som fisken i vattnet ute. Kopplet behövs knappt längre för han går och strosar runt mig och bryr sig inte så mycket om alla ljud runt omkring som han gjorde förut. Om man bara bodde lite smidigare så han kunde få vara ute fritt om dagarna.

Nu ångrar jag att jag inte har haft med mig kameran under eftermiddagen. Det hade säkerligen blivit fina vårbilder som hade kunnat förgylla bloggen lite. Måste bli skärpning på kortfronten. Det tas alldeles för lite bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0