Tung dag

Det har varit en lite tung dag idag. När jag la mig igår hade jag huvudvärk och lite feber, och det var fortfarande kvar när jag vaknade. Jag sov oroligt och vaknade flera gånger under natten och trodde att jag hade försovit mig, så jag kände mig inte utvilad när klockan ringde. Trots det gick det ganska bra i skolan. Vi fick mycket gjort och det känns skönt. Dessvärre fick vi besked på eftermiddagen om att de parindelningar vi planerat inför B-uppsatsen inte skulle fungera. Hur vi än skulle vrida och vända på det skulle en bli ensam – vilket blev jag. Nu ska jag alltså skriva B-uppsatsen helt själv. Det var i och för sig mitt eget val, men det känns ändå tungt. Det är en fördel att jag slipper pendla under de veckorna och spara både tid och pengar, men jag har ingen att bolla tankarna med. Det kan bli lite jobbigt att enbart förlita sig på sig själv. Det blir en utmaning.

Nu ska jag ta tag i pluggandet. Har en del att förbereda inför temaarbetet och en bok att läsa till seminariet. Bäst att sätta igång så man får någonting gjort. Att jag har universums värsta PMS just nu och bara vill sätta mig ner och gråta gör dock inte saken lättare. Ska bli så skönt med fem dagar ledigt efter imorgon.

Suck

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0