Lördag 15:e augusti

Idag har jag varit och jobbat på förmiddagen - den absolut sista arbetsdagen för den här veckan. Inget mer jobb förrän nästan lördag igen. Idag och imorgon ska jag bara njuta av den sista lilla ledigheten, för på måndag börjar skolan igen. Av schemat att döma kommer det att bli en rivstart med föreläsningar och seminarier redan första veckan. Det kommer att kännas lite kontigt att vara tillbaka i skolbänken igen efter sommarledigheten, men som tur är kommer man in i det ganska snabbt. Det som känns mest konstigt är att jag redan går in på år tre på min utbildning. Tiden har gått så himla fort – bara 1,5 år kvar. Om resterande tiden av utbildningen går lika fort som de första två åren, så står man där inom kort med examensbeviset i handen. Vilken känsla – pirrar i magen av blotta tanken. 

Sitter just nu i soffan och dricker en kopp nybryggt kaffe med en skvätt vispgrädde i. Jag har ingen större lust att göra någonting vettigt, så jag lär bli sittande här ett tag till. Lite senare ska jag och darling ge oss ut på en promenad och då blir det till att inviga mina nya gympaskor som jag köpte igår. Jag hoppas att jag inte blir besviken. 

Ikväll ska vi hem till en killkompis och ha filmkväll. Vi har bestämt att vi ska ha favoritfilmskvällar framöver och bara se folks favoritfilmer. Min favorit heter Livsverket och är en film som jag skulle kunna se tusen gånger om – får aldrig nog. Den har en kombination av humor, romantik och allvar som är alldeles perfekt för min smak. Har du inte sett Livsverket så tycker jag att du borde leta upp den och ta dig en titt. Vilken är din absoluta favoritfilm?

Det var allt för mig. 
Ciao 


Kommentarer
Postat av: Words by Saga

Tittar in & lämnar en kommentar :)



SUPERDUPERSÖT BLOGG SÖTNOS :) <3



/ Saga

2009-08-15 @ 18:36:28
URL: http://sagaridde.blogg.se/
Postat av: Sofia Werlin

det hinner läka innan jag åker. Ska göra dom i början av september och jag åker imittan av oktober :) så han som ska tatuera mig sa att det inte var någon fara :)

2009-08-16 @ 12:35:21
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: JENNY

filmkväll är alltid uppskattat!!

2009-08-16 @ 19:18:23
URL: http://jennyfromsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0