Nya veckan

Idag har jag varit i skolan. Vi hade ett lärarlöst seminarium som min grupp hade ansvar för att leda. Vi var väldigt osäkra på om det vi förberett skulle räcka till att fylla hela lektionen på 1,5 h, men det räckte gott och väl. Folket i vår seminariegrupp var väldigt duktiga på att diskutera så det slutade med att vi nästan fick avbryta mitt i en diskussion för att tiden runnit ut. Det kändes bra, för då hade vi lyckats med en bra planering och bra frågeställningar. Efter seminariet blev det en vända på stan. Mamma ringde och bad mig uträtta ett ärende åt henne. Hon ville ha en foundation som slutat säljas i Katrineholm i och med att Kosmetix lades ner. Sådant är det värsta jag vet - när man vant sig med en speciell produkt och så utgår den av en eller annan anledning. Då ska man börja om och hitta en ny favorit och självklart hittar man sällan en som motsvarar den första. Det hände mig med en mascara för något år sedan och jag tycker fortfarande inte att jag har hittat någon bra ersättare.

Sitter just nu och inväntar att Emil ska komma hem från gymet. Jag börjar bli hungrig, men känner inte för att börja fixa med maten förrän han kommer hem. Nu när vi ändå bor båda två på samma ställe så är det ju lite trevligt att äta tillsammans. Efter maten ska jag sätta mig och läsa lite och förbereda inför första dagen på min nya praktikplats imorgon. Det ska bli jättespännande - ny skola, nya elever, nya kollegor. Spännande värre!



Ha en fortsatt trevlig kväll allesammans.
Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0