Söndag - sista lediga dagen

Har just nu en liten paus i mitt städande. Jag har hittills betat av köket – diskat, skurat av diskbänken och spisen, dammat och hängt upp rena handdukar. När jag har pausat klart står badrummet på tur, sedan vardagsrummet. Jag städade ordentligt senast i onsdags, men det skulle man inte kunna tro, för det är lika skitigt igen. Städningen är verkligen ett evighetsgöra här hemma eftersom det sprids katthår och kattsand överallt dygnet runt. Men jag städar så gärna, för jag skulle inte kunna tänka mig ett liv utan katterna. 

När jag är klar med städning vet jag inte riktigt vad jag göra. Det är sista lediga dagen innan skolan börjar och det finns en del att förbereda. Framåt kvällen måste jag kila ner till tågstationen och köpa tågkort så att jag kommer med tåget imorgon. Jag måste även läsa igenom alla papper om den nya kursen, så att man vet om man har några frågor på kursintroduktionen. 

Usch, jag har ingenting vettigt att säga idag känns det som. Det är så mycket som snurrar i mitt huvud just nu, så det blir bara pannkaka av allting. 

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0