Dag 1

Sådär ja, då var man igång med 8-veckorsprogrammet som jag skrev om igår. Halva dag 1 har passerat och det känns bra hittills. Såhär ser dagens upplägg ut:

Frukost: Färsk fruktsallad med yoghurt och frön
Lunch: Tonfisksmörgås (som visas på bilden nedan)
Middag: Ugnsbakad fisk med spenat och quinoa (skulle egentligen varit sötpotatis- och spenatgratäng, men det lät för krångligt…)
Mellanmål: En banan, 10 g mandlar och 50 g vindruvor (som man fördelar hur man vill under dagen)
Dricka: Minst 1,5 till 2 liter vatten per dag

Konditionsträning: 25 minuter rask promenad

Styrketräning: 15 knäböj x2, 15 bäckenlyft x2, 15 knästående höftextensioner per ben x2, 15 knästående armhävningar x2, 12 bicepscurl x2 (görs med gummiband), 12 sidolyft med gummiband x2, 20 situps x2, 15 rygglyft x2. Mellan varje övning har man 30 sekunders vila.

Stretch: Efter styrketräningen följer ett program helkropps-strech.

 

Det är allt jag ska utföra under dag 1. Det känns inte alls speciellt komplicerat. Sitter just nu och avnjuter lunchen och ska framåt eftermiddagen ta tag i styrketräningen. Så himla skönt att kunna utföra den hemma, istället för att ränna iväg till ett gym, som dessutom kostar en halv förmögenhet.

 

Min tonfisksmörgås som jag åt till lunch, bestående av 2 skivor solrosbröd, tonfisk, keso, finhackad tomat och rödlök, ruccolasallad och paprika. Till det ett stort glas vatten.

Imorgon ska vi ha den stora teaterpremiären i Musikens hus. Nervositeten har ännu inte riktigt smugit sig på, men den kommer nog säkert när man börjar se alla besökare göra entré imorgon. Inte förrän då man förstår att det är på allvar. Tidigare har jag nog bara gått i en förnekelsebubbla och tänkt ”den dagen, den sorgen”… 

 

Nu ska jag ut och ta mig en rask promenad innan det är dags att plugga och genomgå programmets första styrkepass. God damn vad jag är motiverad!

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0