Halsfluss på g?

Ajaj. I morse vaknade jag med jätteont i halsen. Kunde knappt svälja... Trodde att en kopp te med honung skulle hjälpa, men icke sa nicke. Tog en ficklampa och en spegel och kikade ner i halsen och såg att jag var väldigt röd och irriterad. Såg lite ut som det gjorde innan min halsfluss bröt ut förra året. Då var jag också röd och hade ont, men väntade för länge innan jag uppsökte doktorn. Då hann det bli riktigt illa och så fick jag hög feber. Ska vara mer vaksam den här gången så att det inte bli lika illa, om det nu är hasfluss som är på gång. Förhoppningsvis är det bara en vanlig elak förkylning som typ 99 % av alla personer i min omgivning har just nu...

 

När jag kom till mötet med teatergruppen i skolan i morse fick jag en Strepsils av Sara. Det är en värktablett för halsen med bakteriehämmande effekt och de gjorde verkligen susen mot det onda. Jag hann knappt stoppa in den i munnen innan det gjorde verkan. Helt otroligt bra! Så fort vi hade slutat för dagen rusade jag ner till Apoteket och köpte en sådan ask. Tre tabletter totalt under dagen, och värken har varit helt borta. Räddaren i nöden!

 

Nästa gång du har ont halsen och har tröttnat på Fisherman´s Friend som inte fungerar - testa Strepsils. 49,50 kr på Apoteket för 24 tabletter.

 

Nu är det dags att sova. Vila sägs ju trots allt vara den bästa medicinen mot det mesta...

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0