Läskiga jag

Idag har vi haft genrep inför teaterpremiären på Campus imorgon. Det gick riktigt bra. Det var väldigt mycket som blev annorlunda till skillnad från den lokal vi övat i, men det funkade nästan problemfritt. Det kändes mer på allvar nu, vilket gjorde att alla skärpte sig till det yttersta. När jag kom hem nu på eftermiddagen började jag provsminka mig med teatersminket för att försöka få in den perfekta katt-looken, och jag måste ha lyckats riktigt bra, för min katthona här hemma blev skräckslagen. Jag skulle bara skoja med henne och sa "mjau" och då reste hon ragg, la öronen bakåt och fick världens burrsvans. Först stod hon helt förstelnad, sen sprang hon och gömde sig bakom badkaret av ren förskräckelse. Haha. Jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig... Men det är klart, med de svarta kläderna, den långa ludna svansen, de stora svarta kattöronen och sminket så ser det ju ganska realistiskt ut. Hon hade nog aldrig sett en så stor katt förut. Stackars liten...

 

Nu är det dags att ta tag i städningen och pluggandet. Suck... Smidigt det skulle vara om man kunde göra flera saker samtidigt. Det vore praktiskt ibland.

Ciao


Kommentarer
Postat av: Sofie

fniss Så roligt att katten trodde du var en riktig kisse! :D



Just ja, agående stig/signe så har vi kommit fram till att stig är en flicka! Lite jobbigt då namnet verkligen har satt sig..så officiellt heter hon nu Signe men hon kallas Stig hela tiden hemma ändå :P



Lycka till med pjäsen! Så spännande!

2009-02-18 @ 18:03:25
URL: http://dillensdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0