New start

Igår när jag var på Lager 157 köpte jag en bok på rea som jag blev väldigt förtjust i. Den heter Bränn fett med Matt Roberts - Finn formen, vikten och hälsan på bara 8 veckor. Det är ett komplett kost- och träningsprogram för 8 veckor skapat av den engelske personliga tränaren Matt Roberts. Jag blev så glad när jag bläddrade i den och insåg att det var ett program som verkade genomlidligt. Inga komplicerade träningsövningar, inga konstiga ingredienser i kosten – sådant som i vanliga fall bara får en att tappa sugen. Det här känns verkligen lättuppnåeligt. Det känns väldigt motiverande att kunna följa programmet dag för dag och veta exakt vad man ska äta till frukost, lunch, middag och mellanmål i 56 dagar. Det underlättar dessutom betydligt när man ska veckohandla. Nu under eftermiddagen har jag gjort frågeformuläret och fystestet i början av boken för att veta på vilken nivå jag ska genomgå programmet. Inte helt oväntat hamnade jag på nivå två av tre möjliga. Inte uselt resultat, men inte heller speciellt bra. Plenty of room for improvement, så att säga. 

 

 

Jag känner mig verkligen laddad inför starten imorgon. Lär återkomma om hur det går framöver. De första dagarna kommer säkerligen bli stentuffa eftersom den nya kosten kommer att vara helt utesluten socker. Kommer att få abstinens och vara rastlös till max, men det brukar ge sig efter några dagar, upptill en vecka. 

Nog om detta…

Gårdagskvällen blev en riktigt lyckad tillställning. Maten blev riktigt bra och vi hade trevligt tillsammans. Dessvärre blev den planerade utgången på Harrys en flopp. Vi gick ner lite innan 22 för att slippa betala inträde, men det visade sig vara kö. Vi hann precis fram till dörren, då började de ta betalt. Ingen av oss hade kontanter på oss, så det vara bara att vända hem igen. Liten besvikelse, jag som var så danssugen… men vi lyckades fortsätta ha trevligt hemma hos mig efter det i alla fall. Kvällen bidrog till lite huvudvärk och seghet idag, men det fick det vara värt! 

Dags att städa bort gårdagen och slappa i soffan med darling. 
Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0