Utflykt

Idag har jag, darling och hans mamma varit på en liten utflykt. Det bar av till Lager 157 i Hälleforsnäs för en rejäl shoppingrunda. Den affären kan jag verkligen rekomendera. Väldigt stora utrymmen med kläder till riktigt schyssta priser. Leggings fick man för 60 kr och diverse linnen i mängder av olika färger för 40 kr. De hade även mycket prisnedsatta märkeskläder, så affären är verkligen något som kan passa alla plånböcker. Dessvärre hittade jag inte så mycket som föll mig i smaken, förutom leggings, några enkla linnen, strumpor, en tunn kofta och ett par svarta skor med kilklack (hade kostat 700 kr, fick de för 100 kr). Mycket basic. Jag som hade velat hitta en massa nya snygga tunikor/klänningar till våren. Liten besvikelse, men det var himla kul att komma iväg och se någonting annat. Darling hittade jeans, skjorta och en massa t-shirts, så nu har han handlar nog för i år, haha. Tänk om man ändå kunde ha den inställningen som tjej - så himla mycket mindre pengar det skulle gå åt då. Jag som ströhandlar hela tiden, så fort det faller mig in. Varken speciellt ekonomiskt eller genomtänkt, men kul är det!

 

 

Just nu håller jag på och förbereder inför kvällens middag. Det är en del att fixa med och det tycker jag är så kul. Som vanligt när jag ska ha folk på mat håller jag på i flera timmar i förväg bara för att det är så roligt! Darling är bara glad för att han slipper vara i köket och fixa, så han har fått städa och diska efter mig. Det är en bra arbetsfördelning.

Hmm, nu måste jag se till att jag själv får mig en tillfräschning. Gäller ju inte bara att maten är redo när folk kommer, man måste ju själv vara liiite i ordning i alla fall. 

Sayonara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0