Vi går mot ljusare tider

Igår morse när jag stod och väntade på tåget till skolan slog det mig att det är mycket ljusare nu på morgonen. Det kändes så härligt! Plötsligt fick man en bekräftelse om att det faktiskt kommer att komma en vår framöver - att vi inte behöver treva i mörker så länge till. Ser verkligen fram emot våren nu. Tycker om när man kan slopa den tjocka vinterjackan och bara ha en collegetröja och dunväst och ge sig ut på långa promenader i vårsolen runt Djulö allé. Ojojoj, längtar!

 

Hjälp vilken överraskning jag fick idag. Darling ringde förut och sa att han skulle överraska mig med en sak, och min första tanke var direkt att han hade vart och köpt semlor åt oss. Shit tänkte jag, jag som precis hade varit på Sultans och fikat och ätit en semla. Men jag hade fel, det var inga semlor, utan tre stycken gigantiska röda rosor! Jag blev helt paff. Har aldrig någonsin fått så vackra rosor. 

 

Inte varje dag man får rosor. Tack darling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0